Ελληνική ιστορία και προϊστορία

Ελληνική ιστορία και προϊστορία
Ελληνική ιστορία και προϊστορία

Τετάρτη, 1 Μαΐου 2019

Η καταγωγή των Ελλήνων και οι ιθαγενείς φυλές της Ευρώπης (Μέρος Α')

Οι επισημάνσεις του Δημητρίου Δημοπουλου για την έννοια της υπαγωγής στο Έθνος είναι κατά βάσιν ορθές. Αναγκαία προϋπόθεσι είναι η Καταγωγή. Ο Έλληνας γεννιέται. Αλλά η γέννησι μόνη δεν καθιστά τούτον Έλληνα. Πρέπει και να ενταχθή ενσυνείδητα στην ελληνική Κοινότητα. Επομένως, ο Έλληνας και γεννιέται και γίνεται. Στην μαθηματική γλώσσα θα λέγαμε, ότι το «γεννιέται» είναι αναγκαία συνθήκη και το «γίνεται» [εάν έχει γεννηθεί] ικανή. Πρέπει να ισχύουν συνδυαστικά και οι δύο συνθήκες, για να πούμε ότι ένας είναι Έλληνας. Αυτή η συζήτησι μας φέρνει στην μνήμη την τόσο παρεξηγημένη φράσι του Ισοκράτους «μάλλον Έλληνας καλείσθαι τους της παιδεύσεως της ημετέρας ή τους της κοινής φύσεως μετέχοντας» (Πανηγυρικός, 50). Αυτήν την φράσι την είχε πει ο Αθηναίος ρήτορας από καμάρι για την Αθήνα, συγκρίνοντάς την με τους άλλους Έλληνες. Μόνον οι Αθηναίοι, έλεγε, είναι καθαυτό Έλληνες οι μη Αθηναίοι, καίτοι Έλληνες στην καταγωγή, δεν δικαιούνται να ονομάζονται «Έλληνες», διότι δεν μετέχουν της αθηναϊκής παιδείας. Ο λόγος λοιπόν του Ισοκράτους ήταν άκρως σωβινιστικός (και όχι, βέβαια, …διεθνιστικός), διότι υπερτόνιζε το «γίνεται» έναντι του «γεννιέται». Η φράσι αυτή του Ισοκράτους, αποκεκομμένη από τον όλο του Λόγο, χρησιμοποιείται από μερικούς, για να εξαχθούν αντίθετα συμπεράσματα ότι ο Αθηναίος ρήτωρ δεχόταν το «γίνεται» και απέκλειε δήθεν το «γεννιέται». Αυτό όμως είναι πλαστογράφησι. Στον ίδιο του «Πανηγυρικό» ο Ισοκράτης μιλάει περιφρονητικά γιά τους μη Έλληνες, ονομάζοντάς τους «βαρβάρους», και καταφρονητικά γιά τους «εκ πολλών εθνών μιγάδας συλλεγέντας». Κορυφαία δε υπήρξε στον ίδιο Λόγο του η φράσι: «Χρη την αρχήν του Γένους έχοντας φαίνεσθαι», δηλ. οι πολίτες πρέπει να αποδεικνύουν την εξ αρχής καταγωγή τους !
Ο Μεσογειακός φυλετικός τύπος χαρακτηρίζεται από:
α) Δολιχοκεφαλία, πρόσωπο χωρίς γωνίες, ανοιχτά μάτια
β) Λεπτοπροσωπία έως Μεσοπροσωπία
γ) Λεπτορρινία, ίσια μύτη
δ) Συνήθως βαθύ χρώμα ματιών και μαλλιών
ε) Μαλλιά ίσια έως κυματιστά, έντονη τριχοφυΐα προσώπου
στ) Εξωμορφικός προς μεσομορφικός
Αυτός ο φυλετικός τύπος συναντάται στα βόρεια και στα ανατολικά παράλια της Μεσογείου, εξ'ού και το όνομά του. Συναντάται κυρίως στις χώρες Ελλάδα, Ιταλία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Τουρκία, σε νότια Γαλλία και Ιβηρική χερσόνησο. Αντιπροσωπευτικά δείγματα του Μεσογειακού φυλετικού τύπου. Ο Ισπανός ποδοσφαιριστής Raul Albiol και η Ιταλίδα ηθοποιός Caterina Murino. Και δυο Έλληνες, μιας και ο τύπος αυτός υπάρχει σε αρκετούς αριθμούς στην Ελλάδα.Ο ομογενής Alex Dimitriadis και η τραγουδίστρια Ελισσάβετ Σπανού.
Ο Μεσογειακός τύπος χαρακτηρίζεται από ενεργητικότητα, πάθος και αυθορμητισμό. Είναι ομιλητικός, συναισθηματικός και δυναμικός. Έχει ικανότητα να μελετά τις επιστήμες και να κατανοεί τις βαθύτερες έννοιες. Λατρεύει τα χρώματα και έχει έφεση στις τέχνες, γεγονός που προκύπτει από το πάθος και τον αυθορμητισμό του. Εκνευρίζεται συχνά, αλλά συμφιλιώνεται γρήγορα, καθώς ο εκνευρισμός προκύπτει πιο πολύ λόγω αυθορμητισμού και πάθους παρά για αντικειμενικούς και μόνιμους λόγους. Είναι εξαιρετικά κοινωνικός και ενδιαφέρεται για τους γύρω του. Αγαπάει τις κοινωνικές εκδηλώσεις και συναναστροφές, τα δώρα και ότι άλλο συνδέει κοινωνικά τους ανθρώπους, εμφανίζοντας και έντονη θρησκευτικότητα. Ωστόσο, έχει εμφανή ατομικισμό, ο οποίος και αυτός λογίζεται για εντυπωσιασμό του περιγύρου του. Το πάθος, ο αυθορμητισμός, η ενεργητικότητα, ο συναισθηματισμός και η κοινωνικότητα τον κάνουν ερωτικά ελκυστικό στο άλλο φύλο. Ερωτεύεται με πάθος φτάνοντας ακόμη και σε υπερβολικές συμπεριφορές. Φαίνεται να χαίρεται τη ζωή, αλλά να μπορεί να δοθεί με μεγάλη ενεργητικότητα αν χρειαστεί να αγωνιστεί στη ζωή. Το πάθος και η ενεργητικότητα σε συνδυασμό με τον αυθορμητισμό συχνά αποτελούν την βάση για βαριά εγκληματικότητα, όπως ανθρωποκτονίες, για λόγους ερωτικούς, τιμής ή οργανωμένου εγκλήματος. Το φύλο αυτό βγάζει ηρωικούς μαχητές, οι οποίοι λόγω της έμφυτης πειθαρχίας και της πνευματικότητάς τους μπορούν να κατανοούν υψηλά ιδανικά και να αγωνίζονται για αυτά με αυταπάρνηση. Η κοινωνικότητα, το πάθος και η συναισθηματικότητα τον κάνουν να διατηρεί ισχυρούς οικογενειακούς δεσμούς. Ο αυθορμητισμός και η ενεργητικότητα τον κάνουν ενίοτε να προβαίνει σε παράτολμα εγχειρήματα ή σε δύσκολες εξερευνήσεις, προς δόξα και μόνο και να λατρεύει τον αθλητισμό. Η αγάπη του για τις επιστήμες και τις τέχνες έχει καταστήσει το μεσογειακό φύλο πρωτοπόρο του πολιτισμού σε πολλές περιόδους της ιστορίας, ιδιαίτερα όσον αφορά στους αρχαίους πολιτισμούς. Έχει την αίσθηση του μεγαλείου και της δύναμης και η έμφυτη ενεργητικότητά του τον ωθούν να τα αποκτήσει. Ο αυθορμητισμός του και το πάθος οδηγούν πολλές φορές σε συγκρούσεις σε επίπεδο κοινωνίας, όμως υπό κοινό όραμα μεγαλουργεί. Ο μεσογειακός τύπος έχοντας έφεση στις επιστήμες κυριαρχεί στην επιστημονική ζωή και σε συνδυασμό με την ενεργητικότητα και την δυναμικότητά του αποκτά φήμη και χρήματα. Παράλληλα, έχει έφεση και στην οικονομική δραστηριότητα, ιδιαίτερα στο εμπόριο και σε ότι έχει να κάνει με επαφή με άλλους ανθρώπους. Κύριο μειονέκτημα του μεσογειακού τύπου είναι η έφεσή του στην διασκέδαση και στις χαρές της ζωής, οι οποίες αν γίνουν τρόπος ζωής και τον απομακρύνουν από τις πιο σημαντικές πνευματικές αναζητήσεις, καταλήγει σε έναν στείρο και εφήμερο υλιστικό ευδαιμονισμό. Ο φυλετικός αυτός τύπος λατρεύει τη φύση και τις φυσικές απεικονίσεις. Παράλληλα, ως έντονα κοινωνικός συσσωρεύεται στις πόλεις, αφήνοντας την ύπαιθρο. Η αστυφιλία του τύπου αυτού δικαιολογείται από την επιθυμία του για έντονη κοινωνικότητα, ενεργητικότητα και δυνατότητα απόκτησης υλικών αγαθών και δόξας. Η προσωπικότητα του μεσογειακού τύπου είναι πληθωρική. Το πάθος που ζει με όλο του το είναι, η ενεργητικότητα, η κοινωνικότητα και η ομιλητικότητά του τον καθιστούν ικανό για ηγεσία. Η έφεσή του στη μάθηση, η σύλληψη βαθύτερων εννοιών και οραμάτων και η σωματική και ψυχική ενεργητικότητα μπορούν να τον καταστήσουν ικανό πολιτικό και στρατιωτικό ηγέτη.
Ο Διναρικός φυλετικός τύπος χαρακτηρίζεται από:
α) Βραχυκεφαλία, με τάση για επίπεδο το πίσω μέρος του κρανίου. Έχει συχνά πλατύ κεφάλι και στενό πηγούνι, δίνοντας όψη προσώπου τριγωνική
β) Λεπτοπροσωπία
γ) Μεγάλο ανάστημα
δ) Λεπτορρινία, συχνά κυρτή μύτη
ε) Χρώμα ματιών και μαλλιών καστανό, σπανιότερα ανοιχτό
στ) Μαλλιά ίσια έως κυματιστά
ζ) Εξωμορφικός
Ο Διναρικός φυλετικός τύπος συναντάται στην ευρύτερη περιοχή των δυτικών Βαλκανίων, δηλαδή σε Αλβανία, χώρες πρώην Γιουγκοσλαβίας (Σκόπια, Σερβία, Μαυροβούνιο, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Κροατία, Σλοβενία), Βουλγαρία, Ρουμανία, φτάνοντας μέχρι Αυστρία, Ουγγαρία, Ουκρανία, νότια Πολωνία, νότια Γερμανία, Ελβετία, Βόρεια Ιταλία. Αντιπροσωπευτικά δείγματα του Διναρικού φυλετικού τύπου. Ο Βόσνιος στην καταγωγή ποδοσφαιριστής Zlatan Ibrahimovic και η Ιταλίδα αθλήτρια Elisa di Francisca.
Ο Διναρικός τύπος χαρακτηρίζεται από ενεργητικότητα, σκληρότητα και εργατικότητα. Εκνευρίζεται πολύ εύκολα και μνησίκακα. Έχει ικανότητα για επιφανειακή μάθηση και όχι για σύλληψη βαθύτερων εννοιών. Λατρεύει τη μουσική και τον χορό, αλλά δεν έχει έφεση στις υπόλοιπες τέχνες. Απουσιάζει πλήρως το οργανωτικό πνεύμα και η εθνική συνείδηση, με αποτέλεσμα οι κοινωνίες να μην έχουν συνεκτικούς δεσμούς και να είναι υπό διάλυση. Όταν πειστεί για κάτι προσκολλάται σε αυτό και γίνεται ισχυρογνώμων. Είναι ατίθασος, διαθέτει μεγάλες αντοχές, είναι ενεργητικός και σκληρός. Όλα αυτά τα στοιχεία τον καθιστούν γενναίο πολεμιστή και ιδιαίτερα αντάρτη, αν και οι επιφανειακές του γνώσεις δεν τον καθιστούν κατάλληλο για ηγεσία. Ο συνεχής εκνευρισμός του και η συχνά επακόλουθη μνησικακία δημιουργούν συνεχείς συγκρούσεις με τους γύρω του. Ένα πνεύμα διάλυσης και ανοργανωσιάς συνοδεύει τις πράξεις του. Είναι σε υπερβολικό βαθμό υλιστής και για το χρήμα μπορεί να εργαστεί σκληρά, να οδηγηθεί σε μετανάστευση ή στην πιο μακρινή περιπέτεια. Η απουσία βαθύτερων γνώσεων και οργανωτικότητας τον οδηγούν σε παλινωδίες, συγκρούσεις, στην αδυναμία να συγκεντρώσει χρήματα και να αναπτύξει βιομηχανίες ή μεγάλες επιχειρήσεις. Συνεπώς η εργατικότητα και η ενεργητικότητα τελικά δεν τον οδηγούν σε οικονομική ανάπτυξη. Η αγάπη του για τα υλικά αγαθά τον ωθεί σε σκληρές εγκληματικές συμπεριφορές, που δίνουν την εικόνα του αγροίκου που σκοτώνει και κάνει πλιάτσικο. Αγαπάει την οικογένειά του και το σπίτι του, βλέποντας τα πράγματα υπό το περιορισμένο πρίσμα της οικογένειάς του ή της τοπικής φάρας του, αγνοώντας για το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο. Η απουσία έμφυτης αγάπης για την πατρίδα και όχι μόνο για το σπίτι του, τον κάνουν να αποκτά δύσκολα εθνική συνείδηση. Τα δυο αυτά αναφερθέντα χαρακτηριστικά σε συνδυασμό με την ανοργανωσιά είναι διαλυτικά για την σύσταση ενός έθνους. Ο τύπος αυτός συνεπώς αλλάζει εύκολα εθνική συνείδηση και μπορεί να φανατιστεί υπό τη νέα εθνική συνείδηση. Η σκληρότητα και η βαρύτητα του τρόπου έκφρασης απορρίπτουν κάθε έννοια πάθους και συναισθηματισμού. Εντυπωσιάζεται από τη δύναμη και το μεγαλείο και συντάσσεται υπό τις γραμμές του αντίστοιχου ηγέτη με γενναιότητα αλλά χωρίς καμία υποτακτικότητα. Η επιφανειακότητα του πνεύματος τον καθιστούν ικανό για πνευματική εργασία, η οποία όμως δεν βασίζεται σε ανώτερες έννοιες, αλλά σε έναν λίγο πολύ “τυφλοσούρτη”. Στην πράξη δεν έχει καμία επαφή με την πραγματική έννοια της επιστήμης και του ορθολογισμού. Η απουσία πνευματικότητας, αλλά και ο εντυπωσιασμός του από αυτήν, τον κάνουν να είναι ευκολόπιστος. Όταν όμως πειστεί για κάτι, τότε γίνεται αγύριστο κεφάλι και ακολουθεί την πίστη αυτή με φανατισμό. Το ίδιο γίνεται και στην περίπτωση των θρησκειών. Αγαπάει τη φύση και συχνά αποτελεί αγροτικό και ορεινό πληθυσμό, που ασχολείται με την κτηνοτροφία ή τη γεωργία.
Πηγή : http://fyletika.blogspot.com/2013/10/blog-post_18.html
http://eoniaellhnikhpisti.blogspot.com/2011/02/blog-post_3871.html
http://fyletika.blogspot.com/2013/03/blog-post.html
http://fyletika.blogspot.com/2013/03/blog-post_3.html
http://fyletika.blogspot.com/2013/03/blog-post_6.html
http://fyletika.blogspot.com/2013/03/blog-post_7.html





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου