Τετάρτη, 3 Αυγούστου 2016

Η συνουσία στην Αρχαία Ελλάδα: Η φιλοσοφία, η νοοτροπία και ο τροπος ζωής στον ερωτισμό των Ελλήνων της Αρχαιότητας

Ο Δημόκριτος πίστευε ότι οι άνθρωποι παίρνουν την ίδια ευχαρίστηση από το… ξύσιμο, όσο και από το σεξ. Ο Αριστοτέλης αναρωτιόταν γιατί οι άνθρωποι ντρέπονται να παραδεχτούν ότι τους αρέσει η σεξουαλική συνεύρεση, ενώ δε συμβαίνει το ίδιο με το ποτό ή το φαγητό. Μήπως αυτό οφείλεται στο γεγονός, αναφέρει στα Προβλήματα, ότι επιθυμούμε πράγματα που θέλουμε οπωσδήποτε να αποκτήσουμε –με ορισμένα από αυτά να είναι απαραίτητα για τη ζωή- ενώ η σεξουαλική επιθυμία δεν είναι ζωτικής σημασίας; Ο Επίκουρος –ναι, αυτός που θεωρεί την ευχαρίστηση ως το νόημα της ζωής- δήλωνε ότι το σεξ δεν έχει κάνει ποτέ καλό σε κανέναν και ότι κανείς θα έπρεπε να είναι ευχαριστημένος αν δεν του έχει κάνει κακό. Από την άλλη, γράφει ο συγγραφέας J.C. McKeown σε άρθρο του στη Huffington Post, όσοι ασκούσαν την ιατρική στην αρχαία Ελλάδα είχαν μια περισσότερο θετική στάση απέναντι στην ερωτική επαφή. Τη συνιστούσαν μάλιστα ως τρόπο αντιμετώπισης ενός ευρύτατου φάσματος παθήσεων όπως: η κατάθλιψη, η δυσπεψία, ο ίκτερος, οι πόνοι στη μέση, η αδύναμη όραση κ.ά. Ο Ιπποκράτης, ο πατέρας της ιατρικής, υποστήριζε ότι η χωρίς όρια σεξουαλική επαφή μπορούσε να θεραπεύσει τη δυσεντερία. Ακόμη, ότι το σεξ μπορεί να ανακουφίσει από το δάγκωμα ενός φιδιού ή σκορπιού, ωστόσο μπορεί τη σύντροφο εκείνου που δαγκώθηκε καθώς επίσης και να κάνει καλό στη διανοητική υγεία του ατόμου. Σε ιατρικά κείμενα της αρχαίας Ελλάδας παρέχονται ακόμη «συνταγές» θεραπείας της αντρικής ανικανότητας, όπως για παράδειγμα η επάλειψη του πέους με ένα μείγμα από πιπέρι, ελαιόλαδο και μέλι. Αν κάποιος ήθελε να κάνει το πέος του να δείχνει… μεγαλύτερο, έπρεπε να βουτήξει τη ρίζα ενός φυτού –δε γνωρίζουμε ποιου- σε καλής ποιότητας κρασί για τρεις ημέρες και όποτε το χρειαζόταν να το δένει στο μηρό του, προσθέτει ο συγγραφέας. Ο Αριστοτέλης, ακόμη, πίστευε ότι το μέγεθος… μετράει, όμως είχε μια διαφορετική θεωρία! Πίστευε ότι όσο πιο μακρύ ήταν το πέος ενός άντρα, τόσο πιο μακριά έπρεπε να «ταξιδέψει» το σπέρμα, με αποτέλεσμα να είναι πιο δύσκολο να τεκνοποιήσει! Οι Αρχαίοι Έλληνες πίστευαν ότι το σεξ έκανε καλό στις γυναίκες γιατί κρατούσε τη μήτρα τους υγρή και βέβαια από την πλευρά των αντρών υποτίθεται ότι τους κρατούσε υπό έλεγχο. Σύμφωνα λοιπόν με τους νόμους της Αθήνας, οι Αθηναίοι θα έπρεπε να κάνουν σεξ με τη γυναίκες τους τουλάχιστον τρεις φορές το μήνα. Οι άντρες βέβαια είχαν και άλλες επιλογές: μπορούσαν να πάνε με μια εταίρα (πόρνη πολυτελείας), μπορούσαν να έχουν μια μόνιμη ερωμένη, την παλλακίδα ή μπορούσαν να πάνε σε ένα μπουρδέλο με μια κοινή πόρνη. Επειδή το σεξ από πίσω με τη σύζυγο ήταν «απαγορευτικό», οι άντρες μπορούσαν να το κάνουν μόνο με τις πόρνες ή την ερωμένη τους. Αυτή η κατάσταση ήταν αρκετά άδικη για τις συζύγους, καθώς η μοιχεία των γυναικών ήταν πολύ χειρότερο έγκλημα ακόμα και σε σχέση με το βιασμό. Ηταν ασυνήθιστο οι γυναίκες να γνωρίσουν άλλο άντρα εκτός από τον σύζυγό τους. Ο Πλούταρχος αναφέρει την ιστορία του τύραννου Ιέρωνα, τον οποίο πρόσβαλε ένας αντίπαλός του, λέγοντάς του πως μύριζε άσχημα το στόμα του. Όταν αργότερα ρώτησε τη γυναίκα του γιατί δεν του τόπε, εκείνη με αφέλεια απάντησε: «Πίστευα πως όλοι οι άνδρες μύριζαν έτσι». Η άποψη των Αθηναίων για την καλή σύζυγο ήταν περίπου η εξής: Έπρεπε να είναι αγνή, επιδέξια στο νοικοκυριό και στη διαχείριση των εισοδημάτων του άντρα της. Σημαντικό ήταν φυσικά να τεκνοποιήσει, γι’ αυτό υπολογίζεται ότι είχε σεξουαλική επαφή τουλάχιστο τρεις φορές τον μήνα» μέχρι να ρυθμιστεί η εκκρεμότητα της διαδοχής. Η αποχή απ’ το σεξ συνιστούσε συχνά μια πολύ καλή αντισυλληπτική μέθοδο. Για τον περιορισμό των γεννήσεων να μη ξεχνούμε και τον Αριστοτέλη, που συνιστούσε ως αντισυλληπτικό, ελαιόλαδο ανακατεμένο με εκχύλισμα κέδρου και αλοιφή μολύβδου ή λιβάνι, το οποίο έπρεπε να αλειφτεί στην περιοχή του κόλπου, όπου πέφτει ο σπόρος. Φαίνεται ωστόσο πως οι Αθηναίες γυναίκες δεν χρειάζονταν συμβουλές είτε για την άμβλωση είτε για την αντισύλληψη, αφού όπως προαναφέραμε η ερωτική τους δραστηριότητα ήταν κατά κανόνα αραιή, διοχετεύοντας έτσι αρκετή από την ενέργειά και τον συναισθηματισμό τους στη φροντίδα των αρσενικών παιδιών τους. Οι Σπαρτιάτες πάλι κοροϊδεύονταν από τον Πλούταρχο για τον τρόπο που έβλεπαν τον γάμο. Ο σύζυγος ζούσε τον περισσότερο καιρό με τους φίλους του, από τους οποίους κάθε τόσο ξεγλυστρούσε, για να επισκεφτεί τη γυναίκα του. Μερικές φορές αποκτούσαν παιδιά, σπάνια βλέποντας τη γυναίκα τους στο φως της μέρας. Τόσο στη Σπάρτη όσο και στην Αθήνα, οι πολυμελείς οικογένειες στις ευγενείς και εύπορες τάξεις ήταν σχεδόν άγνωστο φαινόμενο, κάτι που συνέβαλε τελικά και στη δημογραφική παρακμή της πόλης–κράτους. «Έχουμε εταίρες για την ευχαρίστησή μας, παλλακίδες για τις καθημερινές μας ανάγκες και συζύγους για να μας κάνουν νόμιμα παιδιά και να φροντίζουν το νοικοκυριό» σημείωνε χαρακτηριστικά αρχαίος κλασσικός συγγραφέας. Μετά από μια περίοδο συγκρατημένου ενδιαφέροντος, οι Αθηναίοι από τον 4ο αιώνα και μετά άρχισαν σιγά- σιγά να ενδιαφέρονται ξανά για τις γυναίκες, όχι όμως τις συζύγους τους. Αυτό οφειλόταν κατά κύριο λόγο στον ολοένα αυξανόμενο πλούτο, που σήμαινε πως οι άντρες είχαν στη διάθεσή τους περισσότερο χρόνο και χρήμα. Πρώτες στην ιεραρχία των ιερόδουλων της εποχής βρίσκονταν οι εταίρες: όμορφες, ταλαντούχες, πνευματώδεις, που γνώριζαν συχνά όχι μόνο την κλασική λογοτεχνία αλλά και άριστα λογιστικά. Οι Αθηναίοι αγαπούσαν τις εταίρες επειδή εύρισκαν σ’ αυτές όλα όσα απαγόρευαν στις γυναίκες τους να μαθαίνουν ή να κάνουν. Δεν είχαν το δικαίωμα που το είχαν όμως οι εταίρες- να τρώνε στο ίδιο τραπέζι με τους άντρες, όπου έπρεπε να είναι κανείς αρκετά πληροφορημένος σχετικά με την πνευματική και δημόσια ζωή, για να μπορεί να παρακολουθήσει μια έξυπνη συζήτηση. Έτσι οι περισσότερες γυναίκες γνώριζαν για τον έρωτα μόνο όσα τις μάθαιναν οι άντρες τους, οι οποίοι δεν επεδίωκαν να προσφέρουν ηδονή αλλά ενδιαφέρονταν κυρίως για το τελικό προϊόν της παραγωγής, δηλαδή τα παιδιά τους. Σύμφωνα με τις γνώσεις που έχουμε για το παρελθόν, οι αρχαίοι Έλληνες παντρεύονταν τα κορίτσια στα 14 ή 15 τους, και το σεξ που έκαναν γινόταν συνήθως σε όρθιες στάσεις και με αγκάλιασμα από πίσω. Το σεξ στο κρεβάτι δεν ήταν άγνωστο, όμως τα κρεβάτια δεν ήταν όπως τα σημερινά και δεν προσέφεραν καθόλου άνεση. Οι νεαρές σύζυγοι ήταν εντελώς άπειρες και κυριολεκτικά εβιάζοντο από τους μεγαλύτερους και εμπειρότερους άντρες τους. Για μια εποπτικότερη εικόνα απαριθμούμε ακόμα μερικές ενδεικτικές πληροφορίες του αρχαιοελληνικού ερωτικού βίου. Οι προτιμούμενες σεξουαλικές στάσεις ήταν η όρθια εκ των όπισθεν κολπική διείσδυση και το σεξ πάνω σε καρέκλες ή ανάκλιντρα. Επιλογή για το Έλληνα άντρα ήταν και οι εταίρες, που τις συναντούσαν στα συμπόσια, διασκέδαζαν, συζητούσαν και κοιμόνταν μετά μ΄ αυτόν που πλήρωνε περισσότερα. Η εκπαίδευση και η παιδεία τους συμπεριλάμβανε και τις ηδονές της κρεβατοκάμαρας και όπως φαίνεται οι στάσεις που χρησιμοποιούσαν ήταν ποικίλες και πολύ εφευρετικές. Η σοδομία αποτελούσε επίσης μια επιλογή στο σεξουαλικό ρεπερτόριο. Οι αρχαίοι, δεν είχαν ανάγκη από αφροδισιακά (θεά Αφροδίτη) για να λειτουργήσουν. Το αντίθετο μάλιστα. Οι ορμόνες των ανδρών της εποχής βαρούσαν… κόκκινο με αποτέλεσμα να ζητούν τρόπο να κατευνάσουν τη στύση τους. Οι επιλογές που είχαν ήταν πολλές. Η μορφή του «αντίδοτου» ήταν σε μορφή αλοιφής τις περισσότερες φορές και εφαρμοζόταν στα γεννητικά όργανα των ανδρών. Η πιο διαδεδομένη θεραπεία, ήταν φτιαγμένη από κόπρανα ποντικού. Ένας άλλος τρόπος, ήταν η κατανάλωση τεραστίων ποσοτήτων μαρουλιού, το οποίο και θεωρούνταν απόλυτα δραστικό για τις περιπτώσεις που η λίμπιντο ήταν στα ύψη. Ναι, μπορεί να μοιάζει περίεργο, αλλά τα διαζύγια μεταξύ παντρεμένων ζευγαριών υπήρχαν από τότε. Δεν υπήρχαν ούτε σύμβουλοι γάμου, ούτε σεξολόγοι για να βοηθήσουν τα ζευγάρια και να δώσουν μια δεύτερη ευκαιρία στον γάμο τους. Δεν υπήρχε λόγος να το κάνουν. Όταν λοιπόν, ερχόταν η ώρα του χωρισμού και υπήρχαν παιδιά στο γάμο, ο σύζυγος ήταν εκείνος που υποχρεούταν να κρατήσει τα παιδιά υπό την προστασία του. Επίσης, εκείνος ήταν ο υπεύθυνος για να βρει… νέο σύζυγο στην πρώην γυναίκα του.Πραγματικά πολύ προχωρημένη κατάσταση.
Πηγή: http://www.newsbeast.gr/greece/arthro/546715/to-sex-stin-arhaia-ellada
http://dete.gr/το-σεξ-στην-αρχαία-ελλάδα-τι-ξέρουμε-κα/
http://www.paidiatros.com/efivos/sex-education/sex-ancient-greek-civilization
http://www.koolnews.gr/extras/ta-mystika-toy-sex-ton-arhaion-ellinon-kai-romaion

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου