Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα του Committee και του Lloyd’s Register-Fairplay, στις 21 Μαρτίου 2013 ο στόλος που ελέγχουν ελληνικά συμφέροντα αριθμούσε 3.677 πλοία συνολικής χωρητικότητας 265,3 εκατ. τόνων συμπεριλαμβανομένων και 282 υπό ναυπήγηση πλοίων, συνολικής χωρητικότητας 18,3 εκατ. τόνων. Τα πλοία υπό ελληνική σημαία μειώθηκαν το 2013 σε σύγκριση με το 2012 από 862 χωρητικότητας 74,5 εκατ. τόνων σε 829 χωρητικότητας 73,4 εκατομμυρίων τόνων, στα οποία περιλαμβάνονται 64 υπό ναυπήγηση χωρητικότητας 5,3 εκατομμυρίων τόνων. Όσον αφορά τα νηολόγια που προτιμούν οι Έλληνες να εγγράφουν τα πλοία τους τις μεγαλύτερες απώλειες σημείωσαν οι Μπαχάμες που έχασαν 55 πλοία και ακολουθεί η Ελλάδα με 33 πλοία και ο Παναμάς με 20. Αντιθέτως η Μάλτα είδε τα ελληνικών συμφερόντων πλοία που πήγαν στο νηολόγιό της να αυξάνουν κατά 38, τα Μarshall Islands κατά 28 και η σημαία της Λιβερίας κατά 12. Στο ελληνικό νηολόγιο είναι εγγεγραμμένα 829 πλοία χωρητικότητας 73,4 εκατ. τόνων, και ακολουθούν η Μάλτα με 561 και 41,5 εκατ. τόνους, τα Μarshall Islands με 519 και 36,5 εκατ. τόνους, ο Παναμάς με 388 πλοία και 23 εκατ. τόνους, οι Μπαχάμες με 238 και 16,2 εκατ. τόνους και η Κύπροςμε 235 πλοία και 15,5 εκατ. τόνους.
Η μέση ηλικία του ελληνόκτητου στόλου μειώθηκε ακόμη περισσότερο κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους και βρίσκεται τώρα κατά 2,35 χρόνια κάτω από το μέσο όρο ηλικίας του παγκοσμίου στόλου. Ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου είναι τα 10,2 χρόνια.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2000 ο μέρος όρος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου ήταν τα 20,3 χρόνια. Ο μέσος όρος ηλικίας του υπό ελληνική σημαία στόλου παρέμεινε στα 11,3 χρόνια.
Σταθερά αυξητικές τάσεις σε επίπεδο χωρητικότητας καταγράφει τα τελευταία χρόνια ο υπό ελληνική σημαία στόλος. Η εικόνα αυτή επιβεβαιώνεται και τον Ιανουάριο κατά τη διάρκεια του οποίου το tonnage του στόλου έφτασε τα 44,83 εκατ. κοχ από 44,38 εκατ. κοχ τον αντίστοιχο μήνα του 2014 και 43,6 εκατ. κοχ το 2013. Αντίθετα όμως μειώνεται ο αριθμός των πλοίων, αφού οι Ελληνες πλοιοκτήτες επενδύουν συνεχώς σε νέες μεγάλης χωρητικότητας μονάδες και ταυτόχρονα «αποσύρουν» τα παλαιότερα πλοία που έχουν και το μικρότερο tonnage. Πιο συγκεκριμένα, τον Ιανουάριο ο στόλος διαμορφώθηκε στα 1.851 πλοία ενώ τον Ιανουάριο του 2014 ήταν στα 1.901 πλοία και τον αντίστοιχο μήνα του 2013 είχε ανέλθει στα 1.935 πλοία. Η διαρκής προσπάθεια της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας για ανανέωση και εκσυγχρονισμό αποτυπώνεται στα στοιχεία για τα πλοία άνω των 30.000 κοχ, της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής. Πιο συγκεκριμένα στο τέλος Ιανουαρίου 2015 στο ελληνικό νηολόγιο ήταν εγγεγραμμένα 569 πλοία άνω των 30.000 κοχ, συνολικού tonnage 40,61 εκατ. κοχ ή το 90% της συνολικής χωρητικότητας του στόλου. Υποχωρούν οι μικρές κατηγορίες. Αντίθετα, μικρή υποχώρηση καταγράφηκε στα πλοία από 20.000 μέχρι 30.000 κοχ. Φέτος στον ελληνικό στόλο υπάρχουν 93 με 2,5 εκατ. κοχ, έναντι 96 τον Ιανουάριο του 2014 με 2,6 εκατ. κοχ.
Αλλά και στις μικρότερες κατηγορίες η «υποχώρηση» τόσο σε επίπεδο χωρητικότητας όσο και σε επίπεδο αριθμού πλοίων είναι ξεκάθαρη. Στα πλοία με χωρητικότητα από 10.000 μέχρι 20.000 κοχ υπάρχει μείωση τριών πλοίων και 60.000 κοχ, ενώ στα πλοία από 7.000 μέχρι 10.000 καταγράφεται έλλειμμα δύο πλοίων και 15.000 κοχ. Επίσης στις χωρητικότητες από 100 μέχρι 7.000 κοχ. πέρσι τον Ιανουάριο αριθμούσαν 1.171 με 938.000 κοχ ενώ τον φετινό Γενάρη ήταν 1.126 με 906.000 κοχ.
Πηγη: http://www.defencenet.gr/defence/item/%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%80%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%B7-%CE%B8%CE%AD%CF%83%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%BA%CF%8C%CF%83%CE%BC%CE%BF-%CE%BF-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CF%83%CF%84%CF%8C%CE%BB%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%BF-2013
http://www.naftemporiki.gr/finance/story/930352/megalonei-o-upo-elliniki-simaia-stolos
Εκπαιδευτικό Ιστολόγιο με στόχο την ενημέρωση για την Μυθολογία, την Προϊστορία, την Ιστορία και τον ελληνικό πολιτισμό greek.history.and.prehistory99@gmail.com
Ελληνική ιστορία και προϊστορία
Δευτέρα 15 Ιουνίου 2015
Σύγχρονος ελληνικός εμπορικός στόλος - κυρίαρχος των θαλασσών
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου